
Indiferent de preferintele fiecaruia in materie de culori pentru masini, vocea grupului dicteaza: negrul e cea mai cautata nuanta europeana.
Culoarea unei masini poate fi de multe ori o trasatura importanta, multi clienti preferand sa astepte livrarea masinii chiar si cateva luni numai pentru a putea avea nuanta dorita.
DuPont, cel mai mare furnizor de vopsea pentru constructorii auto mondiali, publica in fiecare an un studiu complex despre cele mai populare culori alese de publicul din toata lumea.
Studiul de anul acesta, care analizeaza piata europeana de
automobile, a stabilit ca populatia de pe Batranul Continent prefera
culoarea neagra, cel putin in anul care tocmai se incheie. Potrivit
datelor culese de DuPont culoarea neagra a fost preferata in 26% din
cazuri, procentul fiind impartit la randul sau intre clientii care au
optat pentru nuanta de baza (4%) si cei care si-au ales un negru cu
aspect perlat sau iridiscent (22%).
Pe locul doi se afla culoarea argintie cu un procent de 20%, urmata de nuanta de gri cu 18%. Celelalte locuri sunt impartite intre culorile albastru (13%), alb (10%, dintre care doar 1% in nuante perlate), rosu (7%), bej sau maro (4%), verde (2%), galben (1%).
Pe celelalte piete mondiale, clasamentul sta complet altfel.
In China spre exemplu, cea mai populara culoare este argintiul (32%),
urmat indeaproape de negru (31%) si gri. Optiuni identice au fost
inregistrate si pe piata din Brazilia.
Afectata grav de criza economica, America de Nord prefera, pentru al doilea an consecutiv, culoarea alba (20%), urmata de negru, gri si albastru. Tot albul troneaza si in India, cu un procent de 28%, urmat de argintiu si rosu.
Japonezii completeaza si ei lista pietelor care
prefera albul, 24% dintre acestia preferand nuantele perlate ale
culorii. Mexicanii prefera de asemenea albul in timp ce rusii adopta
arginitiul. O victorie categorica se inregistreaza in Coreea de Sud,
unde argintiul acumuleaza 50% din preferintele clientilor.